شرکت مهر تابش استیلا | 09054035164
سرامیک تابشی apogee

سرامیک های استفاده شده در کباب پز های تابشی :

در کباب پز تابشی تولید شده در شرکت تابش استیلا برای انتقال حرارت از سرامیک های عالی و مرغوب استفاده شده است. این سرامیک ها تولید شرکت Apogee کانادا است. این سرامیک ها توان بالایی در تحمل حرارت دارند و تا بیش از 1150 درجه سلسیوس را تحمل می کنند.

به دلیلی جنس عالی و استحکام بالا، از این سرامیک برای تولید انرژی حرارتی تابشی در کوره های صنعتی استفاده می‌شود. نمونه های عموی استفاده شده از سرامیک برای انتقال تابش سیستم های گرمایشی بزرگ است که در فرودگاه ف فروشگاه ها و مراکز تجاری توریستی مدرن اروپایی استفاده می‌شود

 

دلیل استفاده از سرامیک های تابشی در کباب پز ها :

در کباب پز ها انرژی حرارتی به این سرامیک ها برخورد می کند و با داغ شدن بین سرامیک ها انرژی به صورت موج حرارتی از این سرامیک ها تابیده می‌شود. نمونه معمولی این نوع تابش انرژی در مورد آهن های گداخته نیز صورت می گیرد اما آهن بعد از مدتی دریافت حرارت توان خود را از دست می دهد و ذوب می شود ولی این سرامیک ها با توجه به مقاومت بالایی که دارند نه تنها ذوب نمی شوند بلکه بهترین وسیله انتقال انرژی به صورت تابشی در دنیا می باشند.

از این سرامیک ها به عنوان مشعل تابشی در کباب پز تابشی استفاده می شود . این مشعل‌ها دارای سطوح تابشی وسیعی از جنس سرامیک بوده و معمولاً مسطح می‌باشند. در این مشعل‌ها احتراق به‌صورت اتمسفریك بوده و با استفاده از مخلوط گاز و هوا با فشار چند اینچ ستون آب، دمایی تا حدود 950 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کنند

امروزه رستوران های بزرگ و پیشرفته در سطح کشور با تهیه کباب پزتابشی از شرکت تابش استیلا در زمینه تأمین سلامتی غذا و ارائه غذای با کیفیت به مشتریان خود گامهای بلندی را برداشته اند.

استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی باعث شده است که فرایند پخت سریع‌تر و با کیفیت تر باشد. همچنین استفاده از این کباب پز ها همان طور که اشاره شد باعث کاهش هزینه های سربار در رستوران ها شده است

مزایای استفاده از این نوع حرارت تابشی در کباب پز تابشی تابش استیلا :

  1. امواج ساطع شده در این کباب پز ها به یک نقطه محل خاص تابیده می شود که در واقع همان کباب است.
  2. در این سیستم نیازی به گردش هوا و چرخش و جابجایی هوا نیست.
  3. انرژی تابش شده در کباب پز تابشی باعث پخت سریع و آسان کباب خواهد شد.
  4. بازده حرارتی بسیار بالا نسبت به کباب پزهای قدیمی
  5. پاسخ فوری نیاز به گرمایش برای پخت کباب (در کوتاه ترین زمان ممکن آماده پخت کباب می شود – کمتر از 5 دقیقه دستگاه باید روشن بماند تا کاملاً داغ و آماده شود – در نمونه های سنتی این زمان بیش از 20 دقیقه است)   

مزایای استفاده از کباب پز تابشی :

  1. کباب ها در این روش سوخته نمی شوند و تماماً یکدست و یکنواخت پخت می شوند.
  2. کباب پز تابش استیلا حداقل سرویس سالیانه را دارد.
  3. کاهش هزینه برای گاز مصرفی و صرفه جویی در آن
  4. کاهش هزینه برای نیروی انسانی و صرفه جویی مالی در آن
  5. بازگشت سرمایه هزینه شده در کوتاه ترین زمان ممکن به دلیل صرفه جویی های انجام شده
  6. عدم اشغال فضای زیاد در آشپزخانه ها
  7. سرعت بالای پخت کباب و مناسب برای رستوران های بزرگ
  8. مغز پخت کردن کباب ها
  9. کباب پزتابشی تابش استیلا تماماً بدون دود می باشد
  10. کاهش آلودگی محیط و عدم پراکنده شدن چربی های سوخته شده و معلق در هوا در محیط (تمام چربی و روغن تولید شده بر روی کباب ها در هنگام پخت به سینی کف کباب پز ریخته می‌شود و اصلاً بوی سوختگی روغن و چربی به مشام نمی رسد)
  11. نصب و راه اندازی سریع
  12. وجود فندک جرقه زن برای روشن شدن سریع
  13. عدم انتشار دود در محیط
  14. (برای
  15. توان از کباب پز خانگی در محیط های آپارتمانی به راحتی استفاده کرد)

نتیجه گیری :

با توجه به موارد اعلام شده می توان گفت که امروزه یکی از بهترین روش های پخت کباب در رستوران ها استفاده از کباب پز تابشی می باشد. دیگر زمان استفاده از زغال برای پخت کباب به سر آمده و سرطان زا بودن استفاده از زغال و دود زغال برای پخت کباب به همگان ثابت شده است.

امروزه رستوران های بزرگ و پیشرفته در سطح کشور با تهیه کباب پزتابشی از شرکت تابش استیلا در زمینه تأمین سلامتی غذا و ارائه غذای با کیفیت به مشتریان خود گامهای بلندی را برداشته اند.

استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی باعث شده است که فرایند پخت سریع‌تر و با کیفیت تر باشد. همچنین استفاده از این کباب پز ها همان طور که اشاره شد باعث کاهش هزینه های سربار در رستوران ها شده است

کباب پز تابشی
کباب پز تابشی

شرکت تابش استیلای اراک

شرکت مهر تابش استیلا با مدیریت ایشان و تکمیل طرح ها، مفتخر است، محصولات صنعتی آشپزخانه از قبیل : 14 مدل کباب پز تابشی، فر پیتزا ریلی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی و غذا پزی را با نام تجاری تابش استیلا در ایران تولید و به بازار عرضه نموده است.

کباب پز تابشی با برند تابش استیلا حاصل 40 سال تلاش و تجربه مدیران شرکت مهر تابش استیلای اراک می‌باشد. دستگاه کباب پز تابشی اولین بار در ایران توسط این شرکت طراحی و اختراع شده است و پس از کسب گواهینامه ثبت اختراع و تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی، تولید انبوه آن در دستور کار قرار گرفت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *