شرکت مهر تابش استیلا | 09054035164
کباب پز تابشی

کباب پز تابشی چیست و چگونه کار می کند 

کباب پز تابشی محصول شرکت مهر تابش استیلا است . تابش استیلا به‌عنوان یکی از بزرگ ‌ترین مجموعه‌های تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی ، انواع کباب پز تابشی ، کباب پز تابشی اتوماتیک ، کباب پز بدون دود ، کباب پز تابشی خانگی بدون دود ، کباب پز خانگی ، کته پز ریلی ، فر پیتزا ریلی ، سرخ کن دو سبده و غیره در نظر دارد با ارائه مجموعه مقالاتی در خصوص رستوران داری، به همکاران خود در این صنعت کمک کند

استفاده از امواج تابشی، کباب پز تابشی محصول جدید صنعت رستوران و آشپزخانه

تابش (Radiation) نوعی روش انتقال حرارتی است. در این روش امواج الکترومغناطیس از طریق حرارت بالا منتقل می شوند. سرعت این انتقال تقریباً برابر با سرعت انتقال نور است. علت اصلی انتقال حرارت به وسیله تابش حرکات دورانی و ارتعاشی مولکول، اتم ها و الکترون ها است.

از این رو با افزایش دما نرخ انتقال حرارت تابشی بیشتر می شود. در این نوع تابش انرژی تابیده شده در گروه امواج بی خطر قرار می گیرد. در شکل زیر مقدار تابش امواج مشخص شده است. کمترین طول موج در بین امواج را امواج کیهانی دارند و موج الکتریکی بیشترین طول موج را در بین امواج دارد

سرامیک های تابشی

تقریباً تمامی وسایل الکتریکی اطراف ما در تلویزیون گرفته تا گوشی موبایل از خود امواج الکتریکی با طول موج های مختلف را ارسال می کنند. اما همه این امواج در کوتاه مدت و دراز مدت برای بدن مضر نیستند. یکی از بزرگترین منابع ارسال امواج در دنیای ما خورشید است که به عنوان بزرگترین منبع ارسال موج های الکترومغناطیسی در دنیای ما شناخته می‌شود. همان‌طور که میدانید تابش نور خورشید برای بدن ما نه تنها ضرر ندارد بلکه مفید هم است

بی ضرر بودن انرژی تابشی حرارتی

در عکس زیر مشاهده می کنید که موج های تابشی بی خطر و خطرناک برای بدن انسان کدام است. اکثر وسایل ارتباطی اطراف ما در گروه بی خطر ها قرار دارد

همچنین در این عکس زیر مشاهده می کنید که انرژی تابشی حرارتی در کدام محدوده قرار دارد. با مقایسه عکس بالا و عکس پایین مشخص می شود که انرژی تابشی حرارتی برای بدن انسان ها مضر نیست. همان طور که مشاهده می کنید نور که باعث دیدن اجسام می شود نیز در همین گروه امواج تابشی بی خطر قرار دارد

استفاده از انرژی تابشی در مصارف خانگی و پخت و پز

حال که از بی خطر بودن امواج تابشی حرارتی مطمئن شده ایم باید بتوانید استفاده مناسبی از این موج بی خطر کنیم. بهترین استفاده از این موج برای پخت و پز است. یک پخت و پز عالی و بدون دود و مناسب برای دنیای مدرن و شهرنشینی امروزی. شرکت مهر تابش استیلا با توجه به همین امر مهم و با اتکا به تجربه مهندسان خود توانسته است از این انرژی تابشی در زمینه پخت یکی از لذیذ ترین غذاهای ایرانی استفاده کند !

اولین مخترع کباب پز تابشی بدون دود در ایران در سال 1388

سند زیر برگرفته از سایت سازمان ثبت اسناد کشور است که نشان می دهد اولین مخترع اجاق پخت مادون قرمز و کباب پز تابشی بدون دود در ایران جناب آقای حمید رضا کربلائی علی مدیر عامل شرکت مهر تابش استیلای اراک می باشد.

حمیدرضا کربلایی مخترع کباب پز های تابشی

تولید کباب پزهای تابشی که برای اولین بار توسط شرکت مهر تابش استیلا انجام شده و مخترع این کباب پزها مدیرعامل این شرکت جناب آقای حمید رضا کربلائی علی است. این اختراع در سیستم ثبت اختراع ایران نیز به ثبت رسیده است. ایشان را باید مخترع کباب پز تابشی در ایران نامید. کباب پز تابشی بدون دود تکمیل کننده اختراع قبلی ایشان با عنوان اجاق پخت مادون قرمز بدون روغن می باشد.

 

 

 

گواهی ثبت اختراع کباب پز تابشی بدون دود

کباب پز تابشی

اولین تولید کننده کباب پز تابشی در ایران- شرکت مهر تابش استیلا

شرکت مهر تابش استیلا با مدیریت مهندس حمیدرضا کربلایی و تکمیل طرح ها، مفتخر است، محصولات صنعتی آشپزخانه از قبیل : 14 مدل کباب پز تابشی، فر پیتزا ریلی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی و غذا پزی را با نام تجاری تابش استیلا در ایران تولید و به بازار عرضه نموده است.

کباب پز تابشی با برند تابش استیلا حاصل 40 سال تلاش و تجربه مدیران شرکت مهر تابش استیلای اراک می‌باشد. دستگاه کباب پز تابشی اولین بار در ایران توسط این شرکت طراحی و اختراع شده است و پس از کسب گواهینامه ثبت اختراع و تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی، تولید انبوه آن در دستور کار قرار گرفت.

اساس کار کباب پز تابشی چیست ؟

برای پخت غذا شما نیز به یک منبع گرما دارید. هر چه این منبع گرما حرارت بیشتری داشته باشد غذای شما بهتر و سریع‌تر پخته می شود. یکی از راه های انتقال گرما در حرارت های بالا انتقال گرما تابشی است. انرژی ساطع شده از امواج تابشی که به وسیله حرارت ایجاد شده اند بسیار بالا می باشد و بهترین منبع برای پخت و پز است.

در کباب پزهای تابشی برای ایجاد امواج تابشی حرارتی باید یک منبع حرارتی ایجاد کند. ایجاد یک منبع حرارتی عظیم بر روی قطعات فلزی عملاً کاری سخت است که ممکن است خطرناک نیز باشد. برای رفع این مشکل از یکی از بهترین مواد سخت و مستحکم در دنیا استفاده شده است، سرامیک !

کباب پز تابشی

 

سرامیک های استفاده شده در دستگاه های تابشی :

در کباب پز تابشی تولید شده در شرکت تابش استیلا برای انتقال حرارت از سرامیک های عالی و مرغوب استفاده شده است. این سرامیک ها تولید شرکت Apogee کانادا است. این سرامیک ها توان بالایی در تحمل حرارت دارند و تا بیش از 1150 درجه سلسیوس را تحمل می کنند.

به دلیلی جنس عالی و استحکام بالا، از این سرامیک برای تولید انرژی حرارتی تابشی در کوره های صنعتی استفاده می‌شود. نمونه های عموی استفاده شده از سرامیک برای انتقال تابش سیستم های گرمایشی بزرگ است که در فرودگاه ف فروشگاه ها و مراکز تجاری توریستی مدرن اروپایی استفاده می‌شود.

 

استفاده از سرامیک در کباب پز تابشی :

در کباب پز ها انرژی حرارتی به این سرامیک ها برخورد می کند و با داغ شدن بین سرامیک ها انرژی به صورت موج حرارتی از این سرامیک ها تابیده می‌شود. نمونه معمولی این نوع تابش انرژی در مورد آهن های گداخته نیز صورت می گیرد اما آهن بعد از مدتی دریافت حرارت توان خود را از دست می دهد و ذوب می شود ولی این سرامیک ها با توجه به مقاومت بالایی که دارند نه تنها ذوب نمی شوند بلکه بهترین وسیله انتقال انرژی به صورت تابشی در دنیا می باشند.

 

از این سرامیک ها به عنوان مشعل تابشی در کباب پز تابشی استفاده می شود . این مشعل‌ها دارای سطوح تابشی وسیعی از جنس سرامیک بوده و معمولاً مسطح می‌باشند. در این مشعل‌ها احتراق به‌صورت اتمسفریك بوده و با استفاده از مخلوط گاز و هوا با فشار چند اینچ ستون آب، دمایی تا حدود 950 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *